*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

piątek, 8 sierpnia 2014

Hoya lanceolata ssp. lanceolata kontra Hoya bella

 

Ktoś mi  powiedział : przecież to jest to samo - hoja lanceolata jest synonimen hoi bella, więc one są na pewno identyczne.

Hmmm... Czyżby ?

Owszem, hoja lanceolata jest synonimen hoi bella, ale hoja którą kupiłam pod nazwą  lanceolata ssp. lanceolata znacząco różni się od hoi bella i żeby to stwierdzić nie trzeba nawet wprawnego oka kolekcjonera... One po prostu są zupełnie inne. W nazewnictwie hoi jest tak ogromny bałagan, że może się okazać za kilka dni, miesięcy, lat, że ta lanceolata ssp. lanceolata jest ciekawą odmianą hoi bella, lub całkiem nowym gatunkiem, ponieważ kwiaty w budowie znacząco różnią się między sobą ( takich przykładów było mnóstwo, najprostszy chociażby : hoja lacunosa serduszkowa jest uznana za nowy gatunek i nazwana hoją krohniana )

 

*

 

Hoya lanceolata ssp. lanceolata

IMG_7515

 

IMG_7516

 

Hoya bella

IMG_7587

 

a tutaj razem :

Po lewej : Hoya lanceolata ssp. lanceolata

Po prawej : Hoya bella

IMG_7519

IMG_7520

IMG_7522

 

No i ? co sądzicie ?

 

Miłego piątku

Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.